Distances
Susurs
~1 km
Vāvere
~5 km
Zaķis
~13 km
Stirnu buks
~21 km
Lūsis
~28 km
 
 

DALĪBNIEKU ON-LINE REĢISTRĀCIJA SACENSĪBĀM IR SLĒGTA. PĒDĒJĀ BRĪŽA REĢISTRĀCIJA IESPĒJAMA ARĪ SACENSĪBU DIENAS RĪTĀ SACENSĪBU CENTRĀ! (Meklējiet telti “Jaunās reģistrācijas”!). UZ SACENSĪBĀM IERODAMIES SAVLAICĪGI (Noteikti, ierēķiniet papildu laiku auto novietošanai stāvvietā un mantu glabātuves apmeklējumam!).

Traks var palikt – mēneši lec, kā stirnas un, skat, sezona jau galā! 2017,gada sezonas noslēguma posms nedaudz citāds un atšķirīgs no pārējiem Stirnu buka posmiem! Šoreiz finišēsim Liepājā, tur, kur mūs mīl, gaida, un ar nepacietību grib izrādīt Karostas skarbumu un šarmu! 

Starts/Finišs:: Beberliņu veikparks, Karosta. GoogleMap šeit!

Sacensību programma:: ŠEIT!

Detalizētas distanču kartes:: bit.ly/KarostasBuks

Distanču GPX faili pieejami šeit (spied “Saglabāt saiti kā”!):: “Vāvere – GPX”“Zaķis – GPX”“Stirnu buks – GPX”“Lūsis – GPX”.

TOP5 vietas, kas Karostā būtu jāapskata katram Stirnu bukam:: ŠEIT!

Neaizmirsti aplūkot īpašos piedāvājumu, kurus Tev sagatavojuši liepājnieki savā Profillapā:: ŠEIT!

Kāpēc vēju pilsēta Liepāja? Ar tās balto smilšu liedagu, kas vietām mijas ar stāvkrastu, mežiem, purviem, ezeriem, upēm un košāko tautastērpu Latvijā? Un vēl jo vairāk Karosta, kas ir daļa no Liepājas, bet reizē – pasaule pati par sevi? Lielākā vēsturiskā militārā teritorija Baltijā – aizņem aptuveni trešdaļu Liepājas teritorijas tās ziemeļu daļā.

Karosta ir valdzinoša savā skarbumā, brīnumaina, paradoksāla un unikāla vieta ne tikai Latvijas, bet arī pasaules vēsturē un arhitektūrā. Karosta būvēta 19.un 20.gadsimtu mijā kā Krievijas impērijas militārā bāze, un šodien te pilsētvidē savdabīgi savijas cariskās Krievijas militārā elegance un padomju militārisma robustums. Teritorija, kura padomju gados bija slēgtā zona, bet mūsdienās mazpazīstama pat pašiem liepājniekiem!

Karosta var patikt, var arī nepatikt, bet noteikti neatstāj vienaldzīgu. Un, ja galīgi nezini, kur pēc sacensībām nakšņosi – Premier Traveler Magazine  Karostas Cietumu nominējusi, kā vienu no 10 pasaules neparastākajām naktsmītnēm (World’s 10 Most Unusual Stays). Saņemies, Stirnu buk! #TeVarGulēt!

Pa Karostas apvidus takām, pamestajām militārajām būvēm un kāpām Stirnu buku iztrenkāja liepājinieki – Reinis Rozītis, Liepājas sporta sērijas Izrāviens organizators, un stirnu buks Imants Ločmelis, nūjošanas instruktors  un Liepājās nūjotāju kūrētājs.

FB Liepāja Travel I Liepāja.Travel.lv

 

Trase sacensību dienā var atšķirties no šeit redzamās.
Attēlam ir tikai informatīva nozīme. Uzspied, lai lielāku.
 
Trasē un tuvākajā apkārtnē apskatāmas ievērojamās vietas
 
PilsētaPilsētā_300
Pilsēta pilsētā

Karosta kā pastāvīga pilsētvide radās 19.gadsimta beigās un 20.gadsimta sākumā.1890.gadā pēc Krievijas cara Aleksandra III pavēles uz ziemeļiem no Liepājas pilsētas sākās apjomīga cietokšņa un kara pilsētiņas celtniecība, un sākotnēji to nosauca par Imperatora Aleksandra III ostu.
Tikai Latvijas valsts neatkarības laikā šo vietu sāka dēvēt par Kara ostu. Aleksandra III osta bija pilnīgi autonoma apdzīvota vieta ar savu infrastruktūru, elektrisko spēkstaciju un ūdensapgādi, baznīcu un skolām. Padomju laikā Karosta bija slēgta teritorija, kas nebija pieejama pat Liepājas civiliedzīvotājiem. Karosta šodien ir īpašs rajons. Tā vairs nav pilsētiņa armijai, bet uzskatāma par vienotu tūrisma objektu, kas iedvesmo radošus cilvēkus.

 
ziemeluforti_300
Ziemeļu forti

Ziemeļu forti ir Liepājas cietokšņa sastāvdaļa. Cietoksnis tika būvēts 19.gadsimta beigās, 20.gadsimta sākumā, lai pasargātu Liepājas jūras kara bāzi iespējamā ienaidnieka uzbrukuma gadījumā. Nocietinājumu sistēma apjoza visu pilsētu.
1908.gada novembrī Liepājas cietoksni likvidēja, jo atzina, ka tā celtniecība bijusi stratēģiska kļūda. Daļu lielgabalu demontēja un aizveda uz Kauņas cietoksni Lietuvā, daļu pārkausēja. Artilērijas baterijas, pazemes būves un pulvera noliktavas mēģināja spridzināt, taču tas nedeva gaidīto rezultātu un tā cariskās Krievijas jaunākā un modernākā cietokšņa paliekas ir saglabājušās līdz mūsdienām.

 
Sv.Nikolaja_katedrāle_300
Karostas Sv.Nikolaja pareizticīgo Jūras katedrāle

Katedrāle ir Karostas vizuālā un garīgā dominante. Baznīca projektēta un celta atbilstoši 17.gadsimta Krievijas pareizticīgo baznīcu stilam ar centrālo un četriem sānu kupoliem, kas simbolizē Dieva dēlu Kristu ar četriem apustuļiem.
Katedrāles celtniecība sākta 1901.gadā, un Krievijas cars Nikolajs II ar ģimeni un Sanktpēterburgas augstmaņiem piedalījās svinīgā katedrāles pamatakmens iesvētīšanas ceremonijā. Pirmais dievkalpojums un baznīcas iesvētīšana notika 1903.gadā. Arī tajā piedalījās Krievijas cars Nikolajs II ar ģimeni un galma personām.Sākoties I Pasaules karam, daudzus katedrāles priekšmetus evakuēja uz Krieviju, arī zvanus un ikonas. Palikušo izlaupīja vācu okupācijas armijas zaldāti.

 
KarostasCietums_300
Karostas cietums

Liepājas Karostas garnizona cietums celts 20.gs. sākumā Karostas hospitāļa vajadzībām, tomēr kā hospitālis nekad nav izmantots. Kopš uzcelšanas tas kalpojis par flotes matrožu un apakšvirsnieku īslaicīga disciplinārsoda vietu.
Jau 1905.gadā cietumā sodu izcieta 1905.gada revolūcijas notikumos iesaistījušies garnizona jūrnieki. Vieta pretī cietumam kļuvusi par brāļu kapiem daudziem ieslodzītajiem, kas tika nošauti turpat pie cietuma žoga. Visos laikos ēka kalpojusi kā virssardzes cietums- gan Padomju armijas, gan Latvijas armijas Jūras spēkiem. Pēdējie ieslodzītie atstājuši savas piezīmes uz cietuma kameras sienām vēl pavisam nesen – 1997.gadā.

 
karostastilts_300
Oskara Kalpaka tilts

Viens no visvecākajiem Liepājas un Latvijas metālkonstrukciju tiltiem, tehnikas piemineklis. Tilts, iespējams, projektēts pēc franču inženiera Aleksandra Gustava Eifela skices.
Tas veidots no divām identiskām izgriežamām fermām, kuras tiek pagrieztas par 90 grādiem katra uz savu pusi. Tilta izgriešana bija paredzēta ar elektromotoru vai vinčas palīdzību un aizņēma 4-5 minūtes.Savas pastāvēšanas laikā tilts vairākas reizes ir nopietni bojāts. 2006.gadā tilta ziemeļu daļu sabojāja zem Gruzijas karoga peldošais tankeris “Anna”. Pēc rekonstrukcijas Oskara Kalpaka tilts atkal darbojas. Vairākas reizes diennaktī tas tiek atvērts kuģu satiksmei.

 
ZiemeļuMols_300
Ziemeļu mols

Ziemeļu mols būvēts 19.gadsimta beigās. Šī hidrotehniskā būve ir ļoti svarīga Liepājas Jūras cietokšņa un Kara ostas kompleksa sastāvdaļa. Mola kopgarums ir 1800 metri, platums – 7,35 metri. Šī ir liepājnieku iecienīta vieta, kur vērot saulrietus, bet vētras laikā, kad jūra bango ar pilnu spēku, šeit var gūt neaizmirstamus iespaidus.

 
Karosta_300
Karostas valdzinošais skarbums

 
Nakšņot_300
Nakšņošana Karostas cietumā

Kuru gan var pārsteigt, nakšņojot viesnīcā? Tev ir iespēja pārnakšņot cietumā, kas atzīts par iespaidīgāku kā ASV Alkatraza cietums – gulēt uz lāvas vai dzelzs gultā, ēst cietuma maltīti.
Nakšņošana Karostas cietumā iespējama tikai pēc iepriekšējas pieteikšanās pa tel. +371 26369470 vai e-pastu info@karostascietums.lv

karostascietums.lv

 
Ziemeļu_forti_2_300
Ziemeļu forti un Karosta – ekskursija

Nocietinājumu sistēma, kas būvēta cara laikā / Līdz 1994. gadam slēgta militāra teritorija / Kilometriem garas neatklātas pazemes ejas

Ziemeļu forti ir neliela Liepājas cietokšņa daļa, kas atvērta apmeklētājiem. Ja vēlaties izstaigāt pazemes labirintus gida pavadībā un uzzināt vairāk par Liepājas cietoksni, tā būvēšanu un vēsturi, piedāvājam izstaigāt Ziemeļu fortus gida vadībā un lāpu gaismā apskatīt pazemes labirintus. Ekskursijas ilgums aptuveni 1,5 stunda. Ekskursiju iepriekš jāpiesaka pa tel. +371 26369470

karostascietums.lv

 
LiepājasPludmale_300
Pludmale

Liepājas pludmale kā populāra peldvieta pazīstama kopš 19.gadsimta sešdesmitajiem gadiem, kad te sāka viesoties Krievijas cars, viņa dzimtas un galma pārstāvji. Te ir baltas, ļoti smalkas smiltis, ko apbrīno pat ļaudis, kuri pabijuši lepnos pasaules kūrortos.
Pēc vētrām Liepājas pludmalē nereti var atrast lielākus vai mazākus dzintara gabalus, kas krastā izskaloti kopā ar jūras aļģēm un gliemežvākiem. Esiet uzmanīgi – starp tiem var gadīties arī Padomju armijas atstātais mantojums – viegli uzliesmojošie fosfora gabaliņi, ko grūti atšķirt no īstajām “priežu asarām” – dzintara! Pludmales josla bezvēja laikā ir aptuveni 50 – 80 metrus plata, pilsētas pludmales garums ir apmēram 8 km.

 
LiepājaTravel_300
Noderīgas saites

Facebook:: LiepajaTravel

Liepājas oficiālais tūrismas portāls:: Liepāja Travel

Portāls:: liepajniekiem.lv

Karostas Cietums:: karostascietums.lv

Virtuālā Liepāja:: virtualliepaja.lv

 
Kāpēc Karostā?

 
maneza300_200
Manēža

Manēža celta 1903.-1904.gadā. Ēkai bijis viegls, kniedētu metāla konstrukciju un skārda ieseguma jumts. Lai milzīgo telpu izgaismotu, projektēti arkveida logi un jumta pārsegumā iemontētas stikla kārniņu joslas. Līdz I Pasaules karam manēža izmantota matrožu fizkultūras – ģimnastikas – nodarbībām. Manēžā, kur varēja ietilpt vairāk kā 4000 cilvēku, tika rīkotas arī oficiālas pieņemšanas un goda maltītes garnizona matrožiem. Gan laika zobs, gan dažādas varas nav saudzējušas ēku. Lai gan no manēžas ir saglabājušās tikai sienas, ir jūtams tās agrākais iespaidīgums.